Ce poate fi mai incintat pentru un profesor doritor să înțeleagă funcționarea sistemul finlandez de învățământ, decât o vizită în școlile din Helsinki? Cinci profesori de la Liceul de Arte Vizuale ”Romulus Ladea” au fost norocoșii participanți la mobilitatea ”Structured Educational Visit to Schools & Training Seminar in Finland”, în perioada 1-7 mai 2022. Activitățile desfășurate pe parcursul întregii săptămâni (seminarii, vizite la școli, tururi ghidate în Helsinki și în Tallin) au dus la descoperirea și înțelegerea celor mai importante aspecte privind sistemul de învățământ, cultura și istoria Finlandei. Nivelul ridicat la care a ajuns învățământul finlandez este consecința unor factori printre care amintim: implicărea activă și responsabilă a cadrelor didactice în activitățile zilnice și în luarea deciziilor la nivel de școală, colaborarea școlilor cu instituțiile locale, cu părinții și în primul rând dotările materiale, fondurile alocate dezvoltării instituțiilor de învățământ. Inspectoratele școlare nu își mai au rostul (nici nu există) în condițiile în care fiecare școală decide propriile strategii educaționale iar toate școlile gimnaziale sunt ”egale”, elevii urmând clasele primare și gimnaziale, obligatoriu, la cea mai apropiată școală. La fiecare 4-5 ani apar îmbunătățiri legislative care duc la o evoluție constantă. Dacă aceste îmbunătățiri nu sunt evidente, profesorii intră în grevă, o grevă adevărată cu școli închise pentru toată lumea (profesori și elevi), continuată până la atingerea obiectivelor. Toți sunt conștienti de faptul că doar perfecționarea și adaptarea strategiilor didactice la evoluția societății.
Mulțumim programului Erasmus+ pentru oportunitatea oferită si pentru "Enriching lives, opening minds" cum bine afirmă sloganul acestui program. Coordonator proiect: Prof. Claudia Rusu
Sunday 01/05/2022 European Dimension Tools for reflection on learning & Professional Development Finnish History and Culture
Monday 02/05/2022 1.Case study–Educational encounter with school: Educational organization and management of learning. Visit at "Taitotalo Vocational School" 2.Seminar: Educational System in Finland
Tuesday 03/05/2022 -Seminars about teaching and learning in Finnish schools - Tools for reflection on learning and Professional Development - Field learning "Contexts4Content" approach. Field learning project “Contexts4Content”: Images of Finnish Society 3.Guided tour in Helsinki Center - Images of Finnish society in Helsinki
Wednesday 04/05/2022 Innovation in the Finnish Education System Assessment of management of learning in Finland Field learning project “Contexts4Content”: Finnish Heritage. Porvoo
Thursday 05/05/2022 Two seminars: Case study–Educational encounter with school: Educational organization and management of learning. Teachers from Lauttasaaren yhteiskoulu High School and from Karakallio School. Afternoon: Autonomous work on learning portfolio
Friday 06/05/2022 Field learning project “Contexts4Content”: History and Culture Tallinn, Estonia. Guided tour in Tallin
Saturday 07/05/2022 European Dimension. Reflection about Dissemination Strategies Presentation of participants' learning portfolios Final reflection on learning acquired Evaluation of the programme. The provider of the course was "English Matters", who has very experienced trainers that are very involved in their work. They are a good Professional team and we are very pleased with the structure of the course. We are thankful for their organizational work.
Diseminare curs finlanda 1-7 mai 2022 - (Download ppt)